NCC

Partnering och lokal nytta

När NCC och Lidköpings kommun tog sig an ett större byggprojekt handlade det inte bara om att bygga nytt. Det handlade också om att visa hur ett projekt kan skapa liv och rörelse långt utanför själva byggarbetsplatsen och vilken kraft som frigörs när man jobbar i partnering.

Vi fick uppdraget att berätta den historien på film. Resultatet blev en produktion där flera röster fick ta plats: projektledaren från kommunen, landskapsarkitekten, NCC:s representanter och näringslivet i Lidköping. Tillsammans målar de upp bilden av hur nära samarbeten bygger mer än en Strandpark. Det bygger även stolthet, affärer och framtidstro.

Filmen anpassades för webb, sociala medier och digitala presentationer och blev ett verktyg som visar på de positiva ringar på vattnet som ett stort byggprojekt kan ge lokalt. Den blev mer än dokumentation, den blev inspiration.

Så här säger kunden:

“Vi anlitade SOT för att marknadsföra projektet Framnäs strandpark både internt och externt, och för att tydliggöra fördelarna med partnering som arbetssätt. Resultatet blev mycket bra, faktiskt över förväntan, och visade på ett väl genomfört projekt där flera organisationer arbetade tillsammans. Effekten har varit märkbar: våra kunder ser nyttan med arbetsformen, vi har fått nya upphandlingar och skapat intresse även från externa aktörer.

Samarbetet med SOT har fungerat utmärkt. De är kompetenta, lyhörda och bidrog med flera goda idéer för hur vi kunde gå från tanke till handling. Vi hade en bra dialog med regelbundna avstämningar och en tydlig målbild som följde oss genom hela processen.

För mig som kund gav SOT en extra trygghet då de är lokalt förankrade, har stor kunskap om näringslivet och visar ett genuint engagemang. Vi fick helt enkelt ett mervärde som överträffade förväntningarna."
-
Robert Svensson, Produktionschef NCC Jönköping/Skaraborg

Föregående
Föregående

Tillväxt tibro

Nästa
Nästa

Framnäs strandpark